canzoni classiche napoletane

E pure Mio carissimo Pasquale, un auspicio di “maschicidio”, anch’essa giocata su divertenti contrapposizioni di rime. ‘E vvoce, ‘e notte, se só’ fatte rare E i’ resto sulo ‘int’a ll’oscuritá. Te ciancéa cu ciento mosse T’ ‘o ffá credere e po’ te lassa Te fa perdere ‘a libertá “Scapricciatiellu mio, vatténne â casa Si nun vuó’ jí ‘ngalèra, ‘int’a stu mese”. ‘I te vurria vasa’… ‘I te vurria vasa’… Ma ‘o core nun m’ ‘o Ddice ‘e te sceta’. Tu si’ stata traduta! A me guardate sí… e státeve nu poco, comme dich’i’… comme dich’i’… comme vogl’i’!…. Tuttavia la vera canzone napoletana comincia a prendere forma intorno al ‘500 con la villanella, di origine napoletana, che si diffuse rapidamente in tutta Europa. Eh eh. Dal canto suo, Giuseppe Cioffi contribuì a questa rivoluzione stilistica in termini musicali. Le classiche canzoni napoletane raccontavano la città di Napoli in tutte le sue sfumature: paesaggi, figure sociali e storie d’amore. Raccolta di poesie e canzoni umoristiche napoletane . Dicitencello Vuje. Jamm’o cinema, o abballa’… Si cercammo ‘e ce ‘a squaglia’, Comm’a nu carabbiniere Chella vène a ce afferrá… Ah… Ah… Tu mm’e ‘nguajato… Me sposo a n’ata, Nun ve veco cchiù… Mammeta, soreta e tu… Pateto, frateto e tu… Nonneta, zieta, Pateto, frateto, Nonneta, soreta, e tu. E chi ve pò scurdá, uocchie ch’arraggiunate senza parlá? Fuje l’autriere ca t’aggio ‘ncuntrata? Salvatore Di Giacomo, Ernesto Murolo, Libero Bovio, Enrico Caruso sono solo alcuni dei principali autori e poeti che hanno reso grande, con i propri testi, la canzone napoletana. Pecché ‘ncopp’a sta terra Femmene comme a te Non ce hanna sta pé n’ommo Onesto comme a me!… Femmena Tu si na malafemmena Chist’uocchie ‘e fatto chiagnere. Melodie armoniose, storie d’amore e passione, di vita quotidiana, storie vere che parlano di questa splendida città. ‘O pate, ‘On Arcangelo, Pe’ dispietto nun vò’. Pígliate na pastiglia, Siente a me! Nun spónta ancora Zuc, zuc, zuc, zuc Zucculillo, zucculillo Pe”sta viarèlla scarrupatèlla Addó’ mme ne vogl’je T”o ddico, e crídeme Addó’ se ne pò ghí Chi è stanco ‘e chiágnere? Se n’è sagliuta, oje n’è, se n’è sagliuta, So che una bella e maliarda sirena sei tu, © NapoliFans - Blog Informativo - Tutti i diritti sono riservati - Per info e contatti. Ma nun me lassà Nun darme stu turmiento Torna a Surriento Famme campà. (Null’agge vista maie) Nun l’agge vista maie. Ecco la Top 40 delle canzoni napoletane più belle, Core n’grato di Alessandro Sisca e Salvatore Cardillo (meglio conosciuta come Catarì), Anema e’ Core, composta da Salve D’Esposito e dal paroliere Tito Manlio, I’Te vurria vasà, scritta da Vincenzo Russo e diventata famosa grazie all’interpretazione di Roberto Murolo, Maria Marì, scritta da Giuseppe Di Stefano e Roberto Alagna, Torna a Surriento, scritta nel 1902 da Ernesto De Curtis, Fenestella e’ Marechiaro, scritta da Salvatore Di Giacomo, Serenata napulitana di Salvatore Di Giacomo e Mario Costa, Voce ‘e notte di Edoardo Nicolardi ed Ernesto De Curtis, cantata da Roberto Murolo, Aggio perduto ‘o suonno di Redi-Natili, cantata da Robero Murolo, Dicitencello vuje di Rodolfo Falvo ed Enzo Fusco, cantata da Roberto Murolo, ‘A tazze ‘e cafè di scritta da Giuseppe Capaldo e musicata da Vittorio Fassone, cantata da Roberto Murolo e Renzo Arbore, Pop Up Comunicazione: Web Agency a Napoli. Si tu nun viene a mm’ajut? Voglia a te’… E’ tutte è veglia ammore Tu c’ha nun chigne e’chiagnere me faie Tu stanotte addo staie. A questi si affiancheranno cantanti provenienti dal Festival di Sanremo come: Domenico Modugno, Claudio Villa, Wilma De Angelis e Ornella Vanoni. N’anema pare… Rassegnata è stanca (Null’agge vista maie) Nun l’agge vista maie. Ultimo, furibondo, avrebbe dato un pugno al muro e si sarebbe chiuso Gli autori delle canzoni napoletane classiche erano professori, letterati, intellettuali che vivevano gomito a gomito con il popolo. Non più testi caricaturali, che per essere credibili e “far ridere” imponevano all’interprete un pesante trucco. ‘Ncopp’a ll’ásteco ce stóngh’io E lle dico: “Stó’ ccá pe’ te”. Solo nei primi anni dell’800 infatti, si iniziano a raccogliere i vari generi di musica in veri e propri spartiti che formano brani musicali, e proprio in seguito a questa evoluzione della musica nacquero anche le prime case editrici, esso è anche il periodo in cui i primi autori compongono le canzonette. Forse è con questa leggenda che nasce l’amore che Napoli ha per la musica. Bentrovati nel nostro appuntamento dedicato alla musica napoletana e alla forma d’arte che più di tutte rappresenta Napoli nel mondo: le sue canzoni. Nu juorno mme faje campá, Nu juorno ‘mpazzí. Canzoni napoletane famose: la top 40 dei brani più belli di tutti... Tuttavia la vera canzone napoletana comincia a prendere forma intorno al ‘500 con, L’argomento delle villanelle era generalmente rustico, comico e spesso satirico, di frequente si parodiava il manierismo della musica di allora. Sti ddoje stelle li ssaccio i’ sulamente: dint’a lu core ne tengo li ppónte…Chi dice ca li stelle só’ lucente? Utilizziamo i cookie per essere sicuri che tu possa avere la migliore esperienza sul nostro sito. Difficile, infatti, trovare nella storia della musica italiana un repertorio di brani comici famosi così consistente. E ‘a sunnambula, ch’è na bambola, Fa ‘a sunnambula ‘mbracci’a me. Gente, diciteme comm’aggi”a fá. Famme affacciá a Maria, Ca stóngo ‘mmiez’â via… Speruto da vedé… Nun trovo n’ora ‘e pace: ‘A notte ‘a faccio juorno, Sempe pe’ stá ccá attuorno, Speranno ‘e ce parlá! Lo schema delle rime nelle prime forme era in genere molto semplice: le prime villanelle erano infatti eseguite da tre voci a cappella ed i primi compositori furono Giovanni Domenico da Nola, Giovan Tomaso di Maio e Giovanni Tommaso Cimello. Num te scurdа ca t’aggio date ‘o core, Catari Nun te scurdа Catari, Catari, che vene a dicere Stu parlа, che me dа spaseme? 2016 POWER RADIO S.R.L. Il testo fu ispirato dall’inaugurazione della prima funicolare del Vesuvio, costruita nel 1879, per raggiungere la cima del Vesuvio. Continuando a navigare su questo sito, cliccando sui link al suo interno o semplicemente scrollando la pagina verso il basso, accetti il servizio e gli stessi cookie. Verso la fine dell’800, poeti e musicisti di grande fama internazionale cominciano ad interessarsi alla musica napoletana. Luna rossa, Se n’è ghiuta ll’ata sera Senza mme vedé… E io dico ancora ch’aspetta a me, For”o barcone stanott’ê ttre, E prega ‘e Sante pe’ mme vedé… Ma nun ce sta nisciuna… Mille e cchiù appuntamente aggio tenuto… Tante e cchiù sigarette aggio appicciato… Tanta tazze ‘e café mme só’ bevuto… Mille vucchelle amare aggio vasato… E ‘a luna rossa mme parla ‘e te, Puorte ‘e cazune cu nu stemma arreto Na cuppulella cu ‘a visiera aizata Passa scampanianno pe’ Tuleto Comm’a nuguappo, pe’ se fa’ guarda’ Tu vuo’ fa’ ll’americano Mericano, mericano Sient’a mme chi t’ ‘o ffa fa’? Ma Lazzarella comme si, A me mme piace sempe ‘e cchiù, E vengo apposta pe’ t”o ddí, Vicino â scola d”o Gesù. Dormono ‘E rrose ‘int”o ciardino, Surtanto ‘o ammore mio Nun po’ durmí. Vurría sapé pecché si mme vedite Facite sempe ‘a faccia amariggiata… Ma vuje, quanto cchiù brutta ve facite Cchiù bella, a ll’uocchie mieje, v’appresentate… I’ mo nun saccio si ve n’accurgite! A Tazza ‘e Cafè. Mo te truove tutt”e mmatine, Chino ‘e lacreme stu cuscino. Vola e canta, nun chiagnere ccà! La fossa mia tu arape E llá mme trovarraje… Io te voglio bene assaje… E tu non pienze a me! Si smanie pure tu pe’ chist’ammore Tenimmoce accussì anema e core! E che sia stato utilizzato in tanti generi di spettacolo: dal varietà al cinema, e anche in tv. Comm’a na seta fina só’ ll’uocchie ‘e Cuncettina. Vanno ricordati per le irresistibili storie di corna e rifiuti che descrivono, ma anche per aver trovato interpreti prestigiosi. 29 talking about this. Ogge stò tanto allero Ca, quase quase me mettesse a chiagnere pe’ sta felicità. Ma vediamo subito quali sono le più belle canzoni napoletane classiche! (Voglio a’ te’.) Famme addurmí, Abbracciato nu poco cu te! In quell’epoca tutti si identificavano nel sistema di valori espressi in quelle note e per questo motivo è una musica interclassista. E ‘n’ ata vota dice “Sí”, Ma dint”a cchiesa d”o Gesù! E fa scema a mammá! E cu ‘a scusa ch’è na sunnambula, Chesta bambola, nèh, che fa. Nenné’, che t’aggio fatto, Ca nun mme puó’ vedé?! La storia racconta, secondo l’Odissea, che la sirena Parthenope, creatura mitologica di straordinaria bellezza e doti canore, dopo essere stata ingannata dal temerario Ulisse, insieme alle sue compagne, decise di schiantarsi sugli scogli. Tu invece mme rispunne: “Eggiá, I’ devo retta proprio a te. Ccá nun ce sta nisciuna!…” Luna rossa, Chi mme sarrá sincera? Nun ce lassammo chiu, manco pe n’ora Stu desiderio ‘e te mme fa paura Campà cu te, sempre cu te, pe’ nun murì. Il secolo d’oro, così chiamato, comprende un lasso di tempo che parte dagli albori dell’800 fino al 1970. Tu si’ ‘na cosa grande pe’ mme ‘Na cosa ca me fa nnammura’ ‘Na cosa ca si tu guard”a mme Je me ne moro accussi’ Guardanno a tte Vurria sape’ ‘na cosa da te Pecche’ quanno i’ te guardo accussi’ Si pure tu te siente ‘e muri’ Nun m”o ddice E nun m”o faje capi’, ma pecche’ E dillo ‘na vota sola Si pure tu staje tremmanno Dillo ca me vuoi bene Comm’io, comm’io Comm’io voglio bene a tte Tu si’ ‘na cosa grande pe’ mme ‘Na cosa ca tu stessa nun saje ‘Na cosa ca nun aggio avuto maje Nu bene accussi’, accussi’ grande Si pure tu te siente ‘e muri’ Nun m”o ddice E nun m”o faje capi’, ma pecche’ e dillo ‘na vota sola Si pure tu staje tremmanno Dillo ca me vuoi bene Comm’io, comm’io Comm’io voglio bene a tte Tu si’ ‘na cosa grande pe’ mme ‘Na cosa ca tu stessa nun saje ‘Na cosa ca nun aggio avuto maje Nu bene accussi’, accussi’ grande Accussi’ grande Accussi’ grande, Catari, Catari Pecche me dici sti parole amare Pecche me parle e ‘o core Me turmiento Catari? Ogne suspiro coce, ma tene ‘o ffuoco doce… e, comme trase ‘mpietto, nun lle dá cchiù arricietto. Aggio perduto ‘o suonno Pe’ chist’ammore, Aggio perduto ‘o core Appriesso a te! Suo, innanzitutto, il merito di aver dato spessore alle macchiette con melodie accattivanti e inequivocabilmente napoletane. Sento ‘stu core tujo Che sbatte comm’ ‘a ll’onne. E ‘a sunnambula, ch’è na bambola, Fa ‘a sunnambula ‘mbracci’a me. venuta Na voglia ardente ‘e te vas?. Ma è vero ca sto ccà? (George Gershwin) Scalinatèlla Saglie ‘ncielo o scinne a mmare Cercammélla, trovammélla Pòrtame a chella sciaguratèlla Chella s’è ‘nnammurata ‘e nu pittore Ca pitta Capre e parla furastiero E je porto ‘mpiétto nu dulore ‘e core E sento che mm’accide stu penziero Scalinatèlla Longa, longa, longa, longa Strettulélla, strettulélla Addó’ sta chella ‘nammuratèlla? Chiste’occhie te vonne Natavote avvede’ Tu c’ha nun chiagne e’chiagnere me fai. Perché le canzoni di Pisano e Cioffi furono innovative, nei testi e nella musica. Pe’ tutta ‘sta marina ‘A Pr? Li ho sognati tutti e tre. Dimmello… O pure suonne a n’ato? Femmena Si ddoce comme ‘o zucchero Però sta faccia d’angelo Te serve pe ‘ngannà… Femmena, Tu si ‘a cchiù bella femmena, Te voglio bene e t’odio Nun te pozzo scurdà… Te voglio ancora bene Ma tu nun saie pecchè Pecchè l’unico ammore Si stata tu pe me… E tu pe nu capriccio Tutto ‘e distrutto, ojnè, Ma Dio nun t’o perdone Chello ch’e fatto a mme!…. Tutt’ ‘e ssere, pe’ copp’a ll’ásteco, Vène a ll’ùnnece a passiggiá. Midi Mania mette a disposizione il proprio archivio midi delle canzoni napoletane classiche, neomelodiche e contemporanee. LE CANZONI NAPOLETANE In questa sezione del sito troverai tutti i testi delle più famose canzoni (divise e organizzate in ordine alfabetico) che hanno fatto la … Anema e Core. Vivo pe’ ‘sta passione, ánema mia, Tanta è ‘a gelusia ca tengo ‘e te. ", Piccerella napulitana, Totò bocciato al Festival di Napoli, Salvatore di Giacomo, le canzoni ritrovate, Nero a metà, una ristampa speciale dello storico album, Sirena Digitale, Partenope canta Malafemmena in 3D, Mostra fotografica e sonora della Canzone Napoletana. No nun e’ overo, no nun ce credo e moro Pe’ sta smania ‘e turna a Napule Ma ch’aggia fa’ me fa’ paura ‘e ce turna Munastero ‘e Santa Chiara Tengo ‘o core scuro scuro Ma pecche’ pecche’ ogne sera Penso a Napule comm’era Penso a Napule comm’e’ Comm’e’, Vaco distrattamente abbandunato… Ll’uocchie sott”o cappiello annascunnute, Mane ‘int”a sacca e bávero aizato… Vaco siscanno e stelle ca só’ asciute… E ‘a luna rossa mme parla ‘e te, Io lle domando si aspiette a me, E mme risponne: “Si ‘o vvuó’ sapé, Ccá nun ce sta nisciuna…” E i’ chiammo ‘o nomme pe’ te vedé, Ma, tutt”a gente ca parla ‘e te, Risponne: “E’ tarde che vuó’ sapé?! Se continui ad utilizzare questo sito noi assumiamo che tu ne sia felice. E tremma stu core mio Pecché é sicuro que ‘o vuo’ lassá. Na perziana ca sbatte, Nu lampione ca luce E nu ‘mbriaco ca dice, Bussanno a na porta: “Mm’arape, Cuncè’!” ‘A tre mise nun dormo cchiù, Na vucchella vurría scurdá. Durmenno, angelo mio, Chi sa tu a chi te suonne! Classiche Altre napoletane Altre versioni. Questa mattina mi sono svegliato Di soprassalto come un bebè Ho fatto uno sogno simpatico e strano Ora vi spiego perché Ho giocato tre numeri al lotto, Venticinque sessanta e trentotto, Pensa un po’ che successo farà A canzone se il terno uscirà. Le canzoni erano accompagnate dagli strumenti simbolo della napoletanità: Mandolino, Chitarra, Calascione e Triccheballacche. Famme addurmí, Abbracciato nu poco cu te! nne oje bella… E damme ‘sta vucchella Ca, pe’ mm’avvelen?, ‘E z? Io jastemmá vorría Lo juorno che t’amaje! Stu bbene mme fa danná, St’ammore murí! Le loro melodie incantano ancora oggi milioni di innamorati, arrivando dritte al cuore di chi le ascolta. Aggio perduto ‘o suonno Pe’ ‘sta felicitá! Lazzarè! Te va sempe cchiù astretta ‘A camicetta a fiore blu. I campi obbligatori sono contrassegnati *. aggio aperta ‘a cajola, Reginella è vulata, e tu vola! Sempe ca ‘e ttèngo mente, nce trovo sentimente… pecché nce sta nu vezzo, ca i’ guardo e ll’accarezzo. Perché? Nun se sana; ca sanata Si se fosse, gioja mia, Mmiezo a st’aria mbarzamata A guardarte io nun starria! Starrá chiagnenno quacche ‘nfamitá… Canta isso sulo… Ma che canta a fá? Ah! Infine, va ricordata Fatte fa’ ‘a foto, che nel 1947 già presagì il successo della macchina Kodak. Le canzoni di Pisano e Cioffi sono un inestimabile patrimonio di buonumore. In senso orario a partire dalla foto in alto a sinistra: Salvatore Di Giacomo, Ernesto Murolo, Libero Bovio ed E. A. Mario. Quanno se fa ll’ammore sott’ ‘a luna Comme te vene ‘ncapa ‘e di’ “I love you”? Te piglie ‘a sigaretta Quann”accatte pe’ papá, Te miette giá ‘o rrussetto Comme vide ‘e fá a mammá. Quale kernel devo per r4. Avvertimi via email in caso di risposte al mio commento. Mo nun ‘nce amammo cchiù, Ma ‘e vvote tu Distrattamente pienze a me! Pure, te chiammo e nun rispunne Pe’ fa dispietto a me Tenimmoce accusì: anema e core Nun ce lassammo cchiù, manco pe’ n’ora Stu desiderio ‘e te mme fa paura Campà cu te, sempre cu te, pe’ nun murì. Canzone napoletana Origini stilistiche musica popolare e etnica di Napoli Origini culturali napoletane Strumenti tipici mandolino, chitarra, colascione, triccheballacche, voce, pianoforte, batteria A questi si aggiungono tamburi (tammorre) e tammurrielli, caccavella o … radionapoli.it © Power Radio s.r.l. Classici napoletani - Le più belle canzoni napoletane Iscriviti al canale: Classici napoletani . Si ‘sta voce, che chiagne ‘int’ ‘a nuttata, Te sceta ‘o sposo, nun avé paura… Vide ch’è senza nomme ‘a serenata, Dille ca dorme e che se rassicura… Dille accussí: “Chi canta ‘int’a ‘sta via O sarrá pazzo o more ‘e gelusia! Senza parlá? Quali sono le canzoni napoletane classiche più belle di tutti i tempi? Chi sente? Ma se dovessimo appellarci alle leggende, sicuramente la più nota è quella della sirena Parthenope. Napoli in farmacia. Canta Napoli. Canzoni napoletane famose: le origini del mito e la top 40 dei brani più belli di tutti Canzoni napoletane classiche allegre Classici napoletani Oje Marí’, oje Marí’! ‘I me vurria addurmi’ ‘I me vurria addurmi’ Vicino ‘o sciato tujo N’ora pur’i’! A cura di Gennaro Sansone Inizio pubblicazioni della pagina 03/01/2019 Pe’ me ll’ammore pó aspettá, Che n’aggi’a fá? ‘Mmiez’a stu ciardeniello, Ce ride ‘a malvarosa… Nu lietto ‘e fronne ‘e rosa Aggio fatto pe’ te… Viene che ‘a notte è doce, ‘O cielo ch’è nu manto… Tu duorme e io te canto ‘A nonna a fianco a te… Oje Marí’, oje Marí’ Quanta suonno ca perdo pe’ te! Ll’aggio visto p’ ‘a strata Cammenà core a core cu’ n’ata E, rerenno, parlaveno ‘e te. St’ammore Me teneva ‘ncatenato Ma ho detto basta e Mi so’ liberato Me pare cchiù Turchino ‘o mare Me pare cchiù Lucente ‘o sole E sto’ cantanno P’ ‘a felicità Chella llà Chella llà Mo’ va dicenno ‘Ca me vo’ lassà Se crede ‘Ca me faccio ‘o Sangue amaro Se crede ‘Ca ‘mpazzisco e Po’ me sparo Chella llà Chella llà Nun sape che piacere Me ne piglio Nata cchiù bella E zitella restarrà Chella llà Chella llà Chella llà Ajere m’ha mandato Nù biglietto P’ ‘a figlia D’ ‘o purtiere Di rimpetto Me scrive C’ ‘a nun è felice E c’ ‘a vurria Cu me fa pace Ma io me sto Gustanno ‘a libertà Chella llà Chella llà Mo’ va dicenno ‘Ca me vo’ lassà Se crede ‘Ca me faccio ‘o Sangue amaro Se crede ‘Ca ‘mpazzisco e Po’ me sparo Chella llà Chella llà Nun sape che piacere Me ne piglio Nata cchiù bella E zitella restarrà Chella llà Chella llà Chella llà Chella llà Chella llà Nun sape che piacere Me ne piglio Nata cchiù bella E zitella restarrà Chella llà Chella llà Chella llà Chella llà Chella llà Chella llà Chella llà Chella llà Chella llà Chella llà Chella llà Chella llà.

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